Casey Cozy Home

LoVe Is LiKe a FiReWoRk, It Is ExTrEmElY BeAuTiFuL WhEn It SpArKs... LeAvInG BeHiNd ThE AsH Of LoVe WhEn It DiEs... By CaSeY

While tidying my mailbox, I found a draft mail which I have saved it since 4th Sep 2004.

I found the first lyrics that I ever wrote for Yida's competition but I didn't find it good enough to enter so I never send it in the end.

However, at that time & even till now, I still couldn't think of a song title for it.

Anyway, enjoy Casey Chan's first lyrics that inspired her for the 2nd, 3rd, 4th & more to come.

Hopefully, one day, Casey can have her first complete song.

頑張ります!

Lyrics#1

詞: Casey
曲: Yida

時間走的太慢
一分一秒不停旋轉
一點一滴把愛轉淡

時間讓愛變慢
讓心也越來越孤單
告訴我應該怎麼辦

好想回頭看一看
從前多麼的勇敢
愛你不覺的孤單

請你 將我心用愛填滿
不再讓它空虛寂寞孤單
把它變成賓紛又燦爛

讓我 再愛你感覺不難
不再讓我的愛變的茫然
也沒有遺憾

時間走的太慢
一分一秒不停旋轉
一點一滴把愛轉淡

時間讓愛變慢
變的孤單
應該怎麼辦

好想回頭看一看
從前多麼的勇敢
愛你不覺的孤單

請你 將我心用愛填滿
不再讓它空虛寂寞孤單
把它變成賓紛又燦爛

讓我能再愛你感覺不難
不再讓我的愛變的茫然
也沒有遺憾

感謝你將我心用愛填滿
不再讓它空虛寂寞孤單
把它變成賓紛又好燦爛

讓我 再愛你感覺不太難
不再讓我的愛變的茫然
也沒有遺憾
有你在身旁

怕遺憾
時間慢 愛變慢
會孤單 讓愛填滿

看一看 多勇敢 不孤單
不太難 不茫然 沒遺憾

Lyrics#2

幸福過後

電話聲响起時 我知道那一定是你
一句溫暖話語 直往心中幸福區域
不管天涯海角 只要你在身邊就好
心里甜甜滋味 因為是你所以加倍

想說一聲謝謝你曾給過的一切
雖然所有的美夢已經被你破滅
從今以後只能選擇一個人逛街
最後只希望你能好好和我告別

電話再次响起 我知道不會再是你
沒有溫暖話語 心中圍繞孤單區域
不管天涯海角 只要你還過的很好
心里苦澀滋味 因為是你所以加倍

Lyrics#3

思緒都是離開我的你
開口的是我 離開的是你

亂了思緒也亂了我的心
失去你是我的決定
心卻偷偷為你哭泣
告訴我這是錯誤的決定

不知不覺 心說服了我
我的錯誤決定傷透了心
原諒我的一時衝動
也原諒我曾經放棄你
因為我發現世上對我最好的人 是你

Lyrics#4

你對我的好 我看不到
你對我的溫柔 我也感覺不到
盲的是我的心 傷的卻是你的心

再一次選擇 離開了你
那一次的決定 決定和你分離
虛脫了我的心 卻背叛了你的心

放棄你的我不停責怪自己
心裡腦海出現全部還是你
原諒我的一時衝動放棄你
這一次不再輕易的放開你
因為我最愛的人原來是你


One difference between poetry and lyrics is that lyrics sort of fade into the background. They fade on the page and live on the stage when set to music. ~ Stephen Sondheim

0 comments:

About Me

My photo
I love travelling and I have a long bucket list to fulfill

Popular Posts

Total Pageviews

Powered by Blogger.